Sunday, January 03, 2010

2009 dah habis,..welkam 2010

Pojam colik pojam colik dah habih stahun..2009 dah berlalu bersamo dongan soribu satu memori..konangan suko dan duko.


Awal 2009 menyaksikan aku mombuat satu tranformasi,dongan tekad dan nekad aku dongan satu azam dan cita cito untuk menjerumuskan diri dalam sektor pertanian..sumo heh terlalu baru bagi aku,momulo raso macam tegapai gapai dan terkial kial nak momulokanya..byak kosilapan yang aku buat..tapi kato orang "tak konal silap tak ghaso la yang botul heh"..alhamdulillah aku masih mengharunginya walaupun kekadang ghaso cam nak putus hongap pun ado.


Pasal kerja dan kerjaya,aku penah ghaso nak putus aso..hilang minat nak keje lagik kat sini,aku ghaso dah demotivated..salah satu sobab apsal aku bukak kobun cili pasal aku memang dah tak ado hati nak kojo kat tempat skarang ni..hati dah tawar taim tu..lotih mlayan 'politik' dan 'kekotoran' ditempat kojo makin menyesakan..
Aku di 'kick' dari kiri kanan,dopan blakang ,ateh bawah...aku di 'drop' kan semaksimanya..fuiiiyooo tak bohongap dibuek heh..bleh mental sioot!!...apo pun buek ado yo yang tak botul..kalu tak buek lagi la..bagi aku taim tu poi kojo pagi punch kad,kul limo balik punch kad,cukup bulan amik gaji..responbility memang aku dah lotak jejauh..lantak la.
Tuhan tu maha adil..Skang ni 'kickers' tu dah pun kono 'kick'..hahaha padan muko!..kahkah.
Alhamdulillah skang ni aku dah bersemangat balik nak kojo,makin sibuk lak!self motivate aku pun dah makin mencanak canak..sampai orang umah pun naik rimas plak siang malam bokojo yo..hehehe..i'm sorry mommy..all i do its for u and our future...and please be with me



Banyak lagi yang berlaku lagi lam tahun 2009 ni,tapi tu sumo rutin dalam kohidupan ni. antaranya yang menarik,boboi berkhatan ..hahaha tak dapek aku nak lupokan detik detik 'cemas' tu..antara hidup dan mati tu...kahakahkah..funny la lu boboi.
tahun ni gak Mommy start bisness on line nya..makin terrer mommy...thanks a lots dear..pasal banyak belanja kitaorang.


Apo pun 2009 dah pun melabuhkan tirai...tak mungkin akan berulang lagi 2009 ni..setiap hari dan detik dalam setiap tahun itu tak akan berulang lagi...jadi pastikan tiap tindakan dan apa yang kita lakukan bukan sesuatu yang memedihkan untuk diingati pada tarikh yang sama pada tahun tahun yang mendatang.

Pado 2010..welkam aku ucapkan..moga hidup ini lebih indah melalui hari hari mu.

Azam?.................ntah!

No comments: